Cultura

Review – Bohemian Rhapsody

Am vazut Bohemian Rhapsody si mi-a placut. Cred totusi ca s-a vorbit prea mult pe marginea acestui film. Asta-i genul de film la care te duci fara asteptari si fara sa citesti 15 milioane de review-uri inainte si astfel o sa te surprinda. Am vazut ca unii spun ca e cel mai bun film al anului, altii ca sunt dezamagiti si nu in ultimul rand cei care se leaga de mici detalii distorsionate de catre producatori.

Bohemian Rhapsody trebuie vazut in primul rand pentru ca este un tribut adus formatiei Queen. Inteleg ca acestia nu prea au castigat fani in randul noilor generatii, dar trebuie tinut cont ca aceasta formatie a fost una revolutionara in anii ’80 si ca muzica de azi li se datotereaza si lor. Freddie a sfidat stereotipurile acelor vremuri si a ajuns sa fie unul dintre cei mai iubiti entreteineri.

Filmul urmareste accensiunea formatiei Queen prin melodiile lor pana in momentul in care ajung la un succes nemaintalnit. Intr-un moment in care influentele negative erau din ce in ce mai puternice, Freddie alege sa destrame formatia in cautarea unei cariere solo. Dupa o perioada mai putin buna, acesta suferind de despartirea de formatie, Freddie reuseste sa se impace cu membrii formatiei chiar inainte de poate cel mai spectaculos concert rock care a existat vreodata, Live Aid.

Rami Malek este personajul principal si-l interpreteaza colosal pe Freddie Mercury. Desi la inceputul filmului mi se pare putin exagerata prestatia sa, pe parcurs si mai ales dupa ce apare cu mustata, intra in rol din ce in ce mai bine. Totul culmina cu prestatia de la concertul Live Aid. Aici cred ca absolut toata lumea poate spune ca este geniala. Inainte de a aparea filmul era greu de imaginat ca exista cineva care ar putea sa-l intepreteze pe Freddie Mercury astfel incat sa ne aduca aminte de cel care a fost un icon in copilariile multora dintre noi. Pe scena Malek este extraordinar, de la increderea pe care o avea Freddie si pana la pozitia de incheiere. Am vazut inregistrarea acelui concert acum cativa ani, iar acum m-am bucurat sa vad o prestatie atat de apropae de realitate. Pentru a confirma ceea ce am zis, va invit sa vedeti video-ul urmator:

De remarcat si prestatia celorlalti membri ai formatie, chitaristul legendar Brian May este interpretat minunat de Gwilym Lee sub un mop de bucle, Ben Hardy joaca bateristul Roger Taylor si Joe Mazzello joaca chitaristul bas John Deacon. Una din scenele mele preferate este atunci cand ei se duc la o ferma, in pustietate, si inregistreaza Bohemian Rhapsody. In acele scene poti vedea nebunia care a dus la o capodopera muzicala, creativitatea de care au dat dovada membrii trupei, dar si momentul de inspiratie a lui Freddie care a compus melodia.

Ce nu inteleg este de ce unii oameni, in loc sa se bucure de acest film, stau si cauta diferente intre film si realitate. Filmul nu se vrea o biografie a lui Freddie sau a formatiei Queen, acesta este o poveste. Da, sunt chestii care nu corespund 100% cu realitatea, dar de ce sa faci tam-tam pe aceste lucruri cand poti sa te bucuri linistit de poveste.

Mi-as dori ca Rami Malek sa castige un Oscar la anul cu aceasta prestatie.

FacebooktwitterlinkedinTagged , , , , ,